lauantai 28. maaliskuuta 2020

Poikkeustila 11. päivä, koronavirus leviää

Olen käynyt tänään kaksi kertaa koiran kanssa lenkillä. Imuroin myös. Nyt on voinut siirtyä tuohon imurointiin, kun Muppea ei ole enää. Siitä koirasta lähti niin paljon karvaa , ettei mitkään imurit riittänyt. Milousta ei lähde karvaa. Ulkona on käytävä ainakin pari kertaa päivässä, muuten tulee ahdistava olo.

Olen harjoitellut viululla. Pidin Riinalle viulutunnille. Soitimme Wohlfartista kolmoisasema- harjoitusta. Ensi tunnilla soitamme sitten Vivaldia, jossa voi käyttää kolmosasemaa. Riina pääsee soittamaan jo konsertteja. Ite olen tuossa harjoitellut Telemannin fantasia 2. Onneksi on musiikki.

Suomessa on tuo läinsäädäntö hyvin hidasta, kun olen jo päiväkausia kirjoittanut , että joku asia määrätty toteutettavaksi, niin asiaa kuitenkin jahkaillaan vielä päiväkausia. En ymmärrä tuollaista, en juurikaan ymmärrä politiikkaa. Se ei ole mun alaani.

Koronavirustilanne:

Kainuussa on nyt todettu ensimmäiset tartunnat. Mielestäni Suomi ei ole ottanut riittävän todesta heti alun alkaen tätä tautia. Korona ei heti kuulosta hirveän pelottavalta. Jos olisi sanottu , että Espanjantauti , niin oliskohan sitten toimittu heti tehokkaammin?


 Suomessa on nyt 1763 tartuntaa , 61 on tehohouidossa ja  kuollut 9.

Espanjalainen kuninkaallinen on kuollut koronavirukseen.

Nyt , kun suomalaiset ovat kotonaan poikkeustilan vuoksi , niin ne on alkaneet juopottelemaan  ja pahoinpitelemään toisiaan enemmän kuin aikaisemmin.




Kuva on vuodelta 2000.

Nyt koronaan on kuollut 30430.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti