lauantai 12. maaliskuuta 2022

Kevättä kohti

 Sää on ollut lauha. Lumi sulaa ja talvi taitaa nyt väistyä. Kävimme eilen luistelemassa . Tein jo muutaman kolmosen. Jalka alkaa olla kohta parantunut. Luistelukausi taitaa olla ohi kohta.

Olen soittanut myös viulua. Olen tuossa miettinyt, että aika harva osaa soittaa viulua. Melko moni asia on ns. paperityötä, enkä olisi viihtynyt sellaisessa.

Riinalla alkaa ensi viikolla kondiittoriharjoittelu Huovisen leipomossa . Riina valmistuu tänä keväänä. Olen monet kerrat miettinyt, että mitähän sitten , kun hän valmistuu, niin jääkö hän tyhjän päälle? Oikeastaan olen miettinyt sitä monta vuotta. Nyt kuitenkin on jo hakemukset laitettu johonkin työelämään valmentautumis koulutukseen. Ihan turhaan olen huolehtinut.Suomessa on tosiaan noin hyvin asiat. Riinahan on alkanut jo vastailemaan vieraille kysymyksiin, elikä asiat alkavat olla siltäkin osin kunnossa. Riinahan on psykologisesti erittäin älykäs. Hänelle ei voi syöttää edes mitään valkoista valhetta. Hän kyllä huomaa kaiken ja enkä sitten valehtelekaan hänelle koskaan. Hän aina tenttaa kaiken selville , jos aavistaa , että jotain salataan. 

Sota jatkuu edelleen Ukrainassa . Siviilikohteita pommitetaan ja kaikenlainen pahuus on huipussaan. Pari ydinvoimalaa on miehitetty ja sillä voidaan ruveta kiristämään. Kuinka pitkään muu maailma katsoo tuota, mitta saattaa tulla kohta täyteen? Itse en usko ydinaseen käyttöön, olen jo perustellut sen.

Pörssit laski viime viikolla tosi paljon . Multakin lähti paljon, mutta en myynyt mitään. Nyt ne pörssit ovat palautumassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti