tiistai 27. joulukuuta 2022

Joulua

 Sää oli ollut hyvin talvinen. Joulu on nyt taas ohi. Jouluaattona pojat olivat täällä. He laittoivat kaikki ruoat, koska he haluavat tehdä niin. Minä voin harjoitella viulunsoittoa. Uusimmassa kappaleessa ( Mozartia ) on eräs kohta, joka on jumittanut pari viikkoa. Mulla on joka kappaleessa jokin vastaava, kohta. Näyttää ensin suhteellisen helpolta, mutta sitten alkaa jumittaa. Toistoa ja toistoa. Haluan kuitenkin soittaa mahdollisimman tarkasti, täydellisesti. Säestyksissä on tempo vakio, koska säestys on You Tubesta. Nyt kuitenkin osaan sen hankalan kohdan ja voin jatkaa harjoittelua.

Sain joululahjaksi mm. ratsastussaappaat.  Ostin syksyllä Hööksistä eräät tarjoussaappaat ja levensin niitä. En raaskinut ostaa eräitä muita, jotka sopi mulle hyvin. Kävimme sitten viime viikolla Hööksissä ja kokeilin niin saappaita ja meinasin ostaa ne, koska ne oli vähän alennettu. En raaskinut, koska mun piti ostaa kypärä, kun entinen oli jotenkin epäsopiva. Uudessa kypärässä on sellainen aivotärähdyksen suojausmekanismi. Sitten jouluaattona avasin pakettia : " Wau , ratsastussaappaat, ne samat, joita en raaskinut ostaa". Itse ostamani lahjat olivat vain SPR:ltä ostamiani villasukkia ja lapasia.

Näin ihmeellisiä unia. Yhdessä unessa olin Riinan ja Raimon kanssa Pariisissa joissain vaatteiden design -tapahtumassa ja sitten eksyimme toisistamme. Se tapahtuma oli jossain hienossa paikassa, jossa oli hienoja maalauksia. Sitten meidän piti kätellä kaikkia osallistujia. Ajattelin , että tämä menee hyvin, kun tervehtii vain, muuta ei tarvitse sanoa.

Yhdessä unessa olimme Sirniössä ja olimme lähdössä luistelemaan järvelle ja joelle, koska oli luonnon jää ja joki oli kuin jäärata, mutta ei sitten mentykään jostain syystä. Jään päällä oli vettä  ja siellä oli joitain luistelijoita. Emme menneet luistelemaan.

Kolmas uni oli sellainen, että olin ostanut sen hevosen "Meri", jolla olen ratsastanut tunnilla. Se hevonen oli viety Sirniöön. Olin vähän hädissäni, että mitä sille hevoselle teen. Se oli alkuun jossakin ladossa. Oli kesä ja lähdimme Unilammen rantaan. Talutin vain hevosta. Sillä osuin kavio johonkin ja pala lähti irti. Syytin itseäni, että en osaa hoitaa tätä hevosta. Uni loppui siihen.

Näen melkein joka yö unta , että olemme Sirniössä ja kuolleet tulevat uniini. Mikähän siinä on? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti