keskiviikko 4. elokuuta 2021

Jousikauppoja

 Sää on ollut melko viileä ja syksyinen, mutta nyt on luvassa taas lämmintä. Nyt ovat Olympialaiset meneillään. Ne näyttävät menevän ihan hyvin , vaikka yleisöä ei  olekaan . 

Olen harjoitellut viululla. Mulla on ollut tässä meneillään viulunjousikaupat  erään kreikkalaisen kanssa. Hän on juuri se Youtubessa oleva henkilö, jonka ohjeella tein viulun. Päätin sitten ostaa sellaisen ammattilaisjousen . Mulla oli ehdolla eräs halvempi jousi myös, mutta se ei kuulemma ole paljon parempi kuin mun hiilikuitujouseni. Se on Godabow Diamand, mutta se on vähän steriilin kuuloinen. Tilaamani jousi on "Otto Durrschmidt"- merkkinen jousi. Luultavasti vakuutan sen jouseni sitten. Jousi maksaa 1800 E. Sain tingittyä 200 E.  En muista olenko kirjoittanut noista viulunjousikaupoista.  Kysyin Youtubessa noista jousista em. kreikkalaiselta ja nyt on sitten muutama viikko neuvoteltu.  Hän sanoi, että on katsonut videoitani Tubessa ja tarjosi jotain 500 E jousta.Hän kysyi ensin, mikä on budjettini. Sanoin 500 E. Kirjoitin sitten , että mulla on tuo Godabow ja olen valmis ostamaan kalliimman ammattilaisjousen, jos tekniikkani paranee. Viuluni vaatii jo paremman jousen. Jos mulla olisi jokin halpisviulu , niin en ostaisi myöskään kallista jousta.  Kaikista neuvotteluista päätellen viuluni on sitten hyvä ja mun kannattaa ostaa parempi jousi. Pakkohan se on uskoa, kun itse viulunrakentaja suosittelee näin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti