perjantai 7. syyskuuta 2018

Perjantai II

Uusi viulunopettajani on aika pulppuava henkilö. Eilen palatessamme Ouluun hän ehti melkein kertoa melko paljon omia asioitaan  ja kyseli myös meiltä melko monta asiaa. Se oli aika yllättävää, koska yleensä sitä on ollut vain jonkinlainen sairasvakuutuskortin numero noilla viulu tunneilla. Niin kuin siellä kansalaisopistolla olimme neljä vuotta ja se opettaja oli suoraan sanottuna kylmäkiskoinen, niin siinä alkoi jo palaa käämit. En sanoisi itse olevani mikään kylmäkiskoinen, mutten jaksa kertoa oikeastaan mitään itsestäni. Kyllä mä aina voin kysyä jotain, että esim. mistä olet kotoisin. Uusin opettaja on Kannuksesta kotoisin.
Musta tuntuu , että yleensäkin opettajille voi tulla yllätyksenä  se, että olen jo niinkin hyvä viulunsoittaja. Luen nuotit. Otimme viime viulutunnilla kuvat käsien asennoista, mutta kyllä tuntuu vaikealta omaksua.
Käytin tänään koirat lenkillä ja mulla jäi avaimet sisälle, myös kännykkä. Piti mennä naapuriin ja soittaa sieltä mun miehelle , että avaimet jäi. Vein sitten koirat takapihalle ja lähdin kävelemään Rajakylään terveysasemalle. Aamulla olin käynyt jo Riinan kanssa siellä terveysasemalla, koska hänellä on kontrollikäynti. Vielä maanantaina ja keskiviikkonakin on kontrolli. No, ei kait siinä kun mulla suoraan sanottuna on  diabetes.  Kuitenkin se on niin alkuvaiheessa, että paastosokeri on kuitenkin matala. Tilanne voi kuitenkin korjaantua, kun laihdutan. Siinä oli ihan hyvät keskustelut hoitajan kanssa, että se paino voi stressaamalla jamähtää paikoilleen. Sain sokerinmittauslaitteen ja lähetteen 200 kpl :n neulasatsiin. Ajattelin , että kyllä tämä yhteiskunta on hyvä, kun olin jo ostanut itse apteekista sen sokerimittarin. Mulle varataan vielä aika silmänpohjakuvaukseen ja sain labra-ajan. Ajattelin,että nyt minusta pidetään sitten hyvää huolta. Semmosta se on , että suutarin lapsilla ( vaimolla), ei ole kenkiä, elikä tosiaankin parempi keskittää kaikki tuonne terveysasemalle. Aikamoista askartelua vaatii tuokin terveysasia, kun olen tuollainen vähän boheemi, etten ole sillai tottunut pipertämään kaikenlaisten mittausten ym. asioiden kanssa, enemmänkin  olen hoitanut muiden asioita.
Kävimme illalla Ideaparkissa .

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti