torstai 11. elokuuta 2016

Syksyä kohden

Hei taas blogi. Oma rakas blogi, jossa voi kirjoittaa rauhassa asioitaan. Tuo Facebook on osoittautunut vähän ikäväksi paikaksi , jossa virtuaalihenkilöt luovat omaa paratiisiaan. Tykkäykset tai tykkäämättä jättämiset kertovat rievienvälistä omaa karua totuuttaan. Onhan tutkimuksiakin, että Facebook lisää alakuloa ja niin taitaa ollakin. Siitä onnen määräästä ei oikein saa selvää Ei sinne oikein uskalla mitään kirjoittaa.. Toisaalta se on paikka , jossa vaikka joskus samaan yhteisöön kuuluvat voivat taas löytää toisensa.  En vain tiedä , onko tuo Face loppujen lopuksi niin hyvä paikka henkiselle hyvinvoinnille. Sekin , että se antaa väärän kuvan sosiaalisuudesta. Jotenkin ne kaikki mairittelevat kommentit, joita ei sanota enää ääneen ..  Sitten voi taas olla täysin vieras. Onko kaveri "oikeasti"?Melkein voin sanoa, että olet onnellinen, jos et ole Facessa. Blogaus on mielestäni ok, koska kirjoittaminen on ihan hyvä harrastus.   Voi olla , että lopetan tuon Facebookin tuijottelun.  Ne tutut, jotka siellä ovat , ovat monet Sirniöstä kotoisin. Saakohan sitä pois jotenkin, että jos joskus sinne palaa, niin ei tarvitse luoda uutta profiilia? On siitä Facebookista  ollut hyötyäkin, kun löydettiin niin hieno koira.
Onneksi harrastustoiminta  alkaa pian , niin sitten tulee muuta ajattelemista. Mulla on se edellisen kevään Beethovenin kappale ollut tuossa harjoittelussa, mutta soitin välissä muutakin. Kuitenkin haluan opetelle tuota Beethovenia, niin sitten aloitamme siitä sitten. Kaitpa se opettaja tietää , mikä on mun tasonen kappale , enkä ala vaikeampia kappaleita harjoittelemaan. On tuokin aivan tarpeeksi vaikea. Mulle on kyllä sanottu , että viulunsoittoni on vingutusta ( viulunvingutusta ), mutta olen soittanut vasta kolme vuotta . Enhän pystyisi edes tunneilla käymään , jos ei olisi minkäänlaisia lahjoja. Tajuaahan sen nyt tyhmempikin , että viulua ei kolmessa vuodessa opita soittamaan. Minun on uskottava tietysti ammattilaista , joka sanoo , että olen hyvä viulunsoitossa, eikä välittää sivullisten kommenteista. Ei ole mitään musiikin koulutusta ja sitten tullaan arvostelemaan aika pahasti. Kaiken muun arvostelun voi perustella , mutta tässä ei ole mitään järkeä kyseiseltä henkilöltä. Ei ainakaan mikään herrasmies ole, vaikka on  koulutusta. Suutaan voi soittaa kuka vaan , vaikka on puhevika, viulua ei.Vissiin kuitenkin täyspäinen?Eihän sitä voi koskaan tietää. Miten minun viulunsoittoni voi kiinnostaa noin paljon? Olen kyllä tottunut kommentteihin, kun olen ollut monta vuotta You Tubessa. Alussa niitä huonoja kommentteja säikähdin , mutta olen jo tottunut niihin  Hyviäkin kommentteja on. Voin tietysti kysyä vaikka ensimmäisellä tunnilla osaamistani. Olenhan kysynyt monestikin, mutta aina sanotaan että kannattaa jatkaa. Huomasin , että kun kuuntelin Bachin Ave Mariaa viime kesältä, niin se kuulosti vuotta myöhemmin soitettuna paljon paremmalta. Viiden vuoden kuluttua kuulostaa varmaankin vielä  paljon paremmalta.
Laulussa alkaa sitten se kakkoskurssi.
Sää on ollut tänään melko viileä ja syksyinen.

viikko-ohjelma:

Ma:    laulutunti klo 15.30
          illemmalla minun ja Riinan balettitunti

ti:  kuoro ja viulutunnit mulla ja Riinalla

ke : vapaa

to:  to Riinan baletti tunti

pe: vapaa

la:  Riinan ja minun baletti


Menee koko viikko ja lauantainakin on menoja , mutta voihan sitä joskus olla poiskin tunnilta.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti