torstai 28. maaliskuuta 2024

Ratsastustunnilla

 Nyt on ollut lauha sää. Olin ratsastustunnilla.  Tuntui vähän raskaalta, koska eilen olin myös ratsastustunnilla.  Nyt ainakin tuntui, että  on ratsastettu. Pitää tosiaankin ehtiä palautua edelliseltä tunnilta.

Mietin juuri eilen, että voiko kahvasta pitää kiinni, kun laukkaa. Ratsastuksenohjaaja sanoi, että  voi. Ajattelin ensin, että  pidän vain ohjaksista, mutta pelottava ajatushan se oli. Pidin sitten myös kahvasta ja jotenkin hoksasin,  miten olla siinä satulassa, että selkä ei mene liian taakse. Se on vähän kuin olisi soutamassa. Käynti on kuin olisi pienillä laineilla veneessä. Käynti on yksi suosikeista. Kyllä se laukkakin siitä menee eteenpäin. Nyt hevonen lähti ainakin kaksi kertaa pidemmälle laukkaan ja osasin jo hidastella. Tunti meni ihan hyvin, ei mitään kohelluksia.

Hevonen (Muusa)alkaa olla jo vähän ilmeikkäämpi. Se alkaa jo rentoutua.

Kävimme sitten vielä Kaakkurissa ostoksilla. Ostimme lampaankaretta. Sitten illalla vielä imuroin taloa.

Olen nyt kirjoittanut ratsastuksesta, miten pelokas aikuisratsastaja alkaa rakentaa itsestään ratsastajaa. Jännä lukea sitten joskus. Mulla oli kyllä hyvä keskivartalotuki pohjana.

Olen tilannut Sellbystä Pikeurin ratsastushousut. Ne on hyvät,  kun ne venyy joka suuntaan, mutta tukee hyvin. 



 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti