tiistai 26. tammikuuta 2021

Tapahtuu aika paljon

 Nyt on taas viikko vierähtänyt. Sää on lauhtunut pikkuhiljaa . Tänään ei ole pakkasta. Viikon aikana on satanut lunta paljon. 

Pojat ovat käyneet täällä. 

Olen soittanut viululla James Bond teemoja.  Pyrin soittamaan mahdollisimman sävelpuhtaasti, mutta sävelkorva on tarkka, mutta on melkein mahdotonta soittaa ihan sävelpuhtaasti siten, että ei sitten videosta kuulisi vähän epäpuhtautta. Sehän on se viulunsoiton suola, että pyritään täydellisyyteen. Soittoa vaikeuttaa sekin , että en soita vibraatolla juuri lainkaan. 

Olen käynyt paljon luistelemassa , kolmena päivänä peräkkäin nyt tähän otteeseen. Pukukopit ovat nyt avoimena, mutta kentän laidalla on penkkejä, joissa voi vaihtaa luistimet. Olen tilannut tilannut Matrix Freestyle 2 terän käytettynä  ja se maksoi satasen. Uuden hinta on noin 500 E. Se on erittäin hyvä terä. Olen luistellut sillä muutaman kerran. Kentällä on enemmän aikuisluistelijoita kuin aikaisemmin, tarkoitan naisluistelijoita.

Korona jatkaa leviämistä tai oikeastaan tänään ei ole Suomessa ollut yhtään tartuntaa.  Balettia on ollut netin välityksellä, mutta en  ole osallistunut siihen , koska olen mennyt luistelemaan.

Nyt onb tapahtunut noin viikon sisällä kaksi perhesurmaa , toinen Virroilla ja toinen Oulussa. Mitenkähän se päässä naksahtaa, kun noin tapahtuu ? Ja sitten , miksi ei hae apua ?

Vaikka aloitin viulunrakennusprojektia, niin siivosin kaikki tekeleet pois, koska en nyt jaksa kovertaa puuta. Sitten, kun taas jatkan viulun tekemistä, niin pitää jostain hankkia tarpeeksi terävä taltta. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti