torstai 12. huhtikuuta 2018

Lauhaa

Eilen oli viulutunnit. Soitin edellisiä kappaleitani , jotka ovat vaikeita, koska niissä on puolisävelaskeleita ja eri asemia. Opettaja antoi vielä kaksi kopiota , joissa oli pari ykkösaseman barokkikappaletta. Hän sanoi, että hyvä välillä soittaa helpompaa, ettei ole sellainen olo koko ajan , että on liian vaikeita. Varmaankin tarkoitti, että saa onnistumisen kokemuksia. Riinakin sai kolme kappaletta läksyksi. Nyt soitamme kaikki kappaleet ensin opettajan kanssa yhdessä. Yleensäkin soitamme yhdessä paljon. Se auttaa paljon sävelpuhtauden kehittymisessä. Pakostakin sitä vertaa niihin edellisiin viulutunteihin, enkä halua mainita niistä mitään ikinä, ehkä jos joku kysyy, en tiedä. Eikä yhtään harmita se ns. tutkinto, koska ei se opettanut mulle mitään. Tai  se opettaja ei opettanut mulle mitään.  Nyt on sellainen musikaalisempi asenne kokonaan.
Pojat olivat eilen katsomassa jääkiekkoa. Minä en itse ollenkaan jaksa sitä mekastusta, enkä ymmärrä sitä. Mun pitää kevät kaudet kuunnella sitä selostajien  karjumista.
Lumet sulaa ja aurinko paistaa.
Tänään oli paino laskenut vähän. Mulla on ollut pari kuukautta paino samassa, mutta olen jatkanut dieettiä. Luulen , että nyt alkaa paino taas laskea. Sen jotenkin tuntee.
Tänään olisi ollut valoharjoitus, muttemme menneet siihen. >>Tietysti menemme huomenna kenraaliin, mutta tänään jotenkin väsytti lähteä, mutta nyt on tiedossa kolme päivää balettia ja se on ihan kohtuullista. Jaksaa sitten paremmin esityksissä.
Kävimme Riinan kanssa Ruskossa laskettelemassa. Kokeilin uusia suksia ja oli ne tietty melko vaikeat laskea tai nopeat laskea. Ne mun toiset sukset on raskaammat. Ruskossa oli aurinkoista ja paljon pikkuskidejä laskemassa ja hissiin piti ihan jonottaa. Ihan tuntui veikeältä , kun Oulussa on korkea rinne. Ei nyt mainita, mikä rinne se on , rinne kun rinne. Sitä on jotenkin tottunut siihen , että ympärillä on mäkinen maasto. Ensi vuonna sitten ostan kausikortin. Sitten voi harjoitella nopeaa laskemistä. Lihaskuntoahan mulla jo on.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti