keskiviikko 14. helmikuuta 2018

Elämässä tapahtuu paljon


Riinalle uusi opettaja sanoi, että osaat soittaa hyvin. Mulla oli vähän se jousikäsi jännityksessä ja kun rentoutin sen , niin viulusta alkoi kuulua paremmin. Varmaan jossain voi suorittaa sen I:n , jos haluan ja tarvin sitä tutkintoa.
Olen soittanut tänään yhtä Sittin etydiä kolmosasemassa. Sitt 26. se on hyvä harjoitus siten, että kolmosaseman nuotit jaa sillä kaikki mieleen ,kun sen oppii. Kun harjoittelin sitä kakkosasemaa, niin kolmoisaseman harjoittelut meni vähän uusiksi.
Mun pitäisi maksaa nyt puukaupasta arvonlisäveroa 5 tonnia. Saan kuitenkin ennakkoverosta takaisin syksyllä 4 tonnia.  Verotus on aivan kamalaa. Jos ja kun minä maksan perintöverot , niin sitten saa maksaa kaikki muutkin. Keskiluokka olisi paljon vauraampi ja ostovoimaisempi , jos ei noita perintöveroja olisi. Isoja tiloja ym.joudutaan pilkkomaan tuon perintöveron takia.  Lainaakin  joudutaan ottamaan vuosiksi noihin perintöveroihin. Luulen , että valtio saa nykyään  paljon rahaa jo sellaisilta , joilla ei ole sukulaisia ja perinnöt menee valtiolle. Serkutkaan ei  enää peri mitään. Maassa on niin paljon yksinäisiä vanhuksia joiden perinnöt menee valtiolle siis muutenkin.
Akilla on huomenna penkkarit. Minä jo ihmettelin  ja kysyin , että miksi sulla on aurinkolasit ja lippis päässä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti