perjantai 3. helmikuuta 2023

Taas pakkasta

 Nyt on ollut taas pakkasta . Välillä oli lauhaa  ja loskaista.

Olin keskiviikkona baletissa.Siinä oli adagiosarja tehtynä Tchaikowskyn Valse Sentimentaliin ja en tiedä , milloin se on sarja on julkaistu. En ollut viimeksi. Kuvasin sen sitten. Ei sitä osannut kyllä muutkaan.Pitäisköhän mun siirtyä keskikursiin, jos en jaksa opetella videoilta pitkiä sarjoja. Keskikurssilla on lukujärjestyksen mukaan 90 min tunti maanantaina Valveella. Baletin kulta-ajat ovat kohdaltani ohi. Ne olivat ehkä siinä viime vuosikymmenen puolivälissä.

Kävin tänään ratsastustunnilla.Olen siirtänyt ratsastustunnin perjantaille. Rentouttava alku viikonlopulle. Valjastin hevosen  jo melkein kokonaan itse. Hevosen kanssa meni muuten ihan hyvin. Tuntihan menee nyt niin, että tehdään volttia ja ympyrää  käynnissä ja sitten voltin jälkeen ravia. Aloitetaan kouluratsastuksesta. Hevonen lähti nyt ravaamaan ihan hyvin. Menee aikansa. kun alkaa kevennys sujua, niin että se ravi ei ole sellainen hakkaava. En osaa aloittaa sitä kevennystä oikealla kohdalla, mutta kaikki aikanaan. Hevosen kanssa ollessa unohtaa kaiken muun, myöskin itsensä. 

Viime viikolla katsoimme Piiritys-sarjaa ja siitä tuli elävästi mieleen vuoden 1994 tapahtumat. Sinä vuonna upposi autolautta Estonia. Sinä yönä oli hirvittävä myrsky ja mulla oli outo tunne, että jotain tapahtuu, mutta en tiedä mitä?  Viikon ajan olen katsonut jotain Estonia-dokumentteja Youtubesta.Sen uppoamiseen liitetään jotain omituisia väittämiä peräti , että se laiva upotettiin tahallaan. Olimme silloin Kuopiossa, kun se laiva upposi. Karmiva juttu se on kaiken kaikkiaan.

Olen harjoitellut myös viululla ja huomenna Tubetan  Händelin 3. sonaatin viululle ja pianolle.

Kävimme tänään syömässä ravintolassa, koska oli aihetta  kandijuhlaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti