tiistai 16. tammikuuta 2024

Pakkaset jatkuvat

 Viikonloppuna ei tapahtunut mitään erikoista.  Pakkasta on taas yli kaksikymmentä astetta.

Olen harjoitellut viululla. Seuraavaan YouTube videoon menee varmaan kuukausia, koska harjoittelen Bachin concerto 1041:ä. Harjoittelu on tosi kivaa. Yritän soittaa säestyksellä. Milloinhan tilaamani hiilikuituviulu tulee?

Ratsastustunti on perjantaina. Nyt pitäisi laukka mennä pidemmästi. Suhtaudun tietenkin varovaisesti siihen laukkaan. Nythän sitä vasta voin alkaa harjoittelemaan, kun olen rennompi. Pidän tosi paljon siitä hevosesta, jolla olen ratsastanut. Pidän myös omasta koirastani paljon, vaikka en ole nyt niin paljoa kirjoittanut siitä. Se on ollut terhakkaampi nyt, kun sen hampaat ovat kunnossa. Pesen sen hampaat, joka toinen päivä kuorintahanskalla. Koira ei pure ollenkaan. Tuo welshspringerspaniel  ei ole koskaan murissut meille. Kultaisennoutajan hampaita ei olisi voinut pestä.

Olin tänään baletissa. Mitenhän se kevät menee? Kyllä kai jaksan olla siinä. Jalkoihin on tullut paljon massaa. Ryhmään oli tullut uusi, jonka jollain tapaa tiedänkin pojan ystävien kautta. Kyllä maailma on pieni.

Nyt presidentin vaalit lähestyy.  Olen katsonut vaalitenttejä.

Venäjän raja on kiinni, mutta  siellä rajan takana odottaa tuhansia turvapaukanhakijoita. Mikähän tuosta kaikesta tulee, jos Venäjä lähettää tänne hallitsemattoman määrän väkeä? On se ikävää, että ei vain voi elää rauhassa. Pitää olla tuollaista ylimääräistä sähläystä.  Raja pitää sitten pitää kiinni. Ikävä, kun joutuu elämään diktatuurin naapurina. Pitääkö lähteä ajoissa muualle?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti