tiistai 7. syyskuuta 2021

Kesästä vain muistot

 Sää on ollut koleaa. Olimme viikonloppuna Sirniössä. Lauantaina kävimme virvelöimässä, mutta oli aika kylmä, joten lähdimme pois sieltä lammelta piakkoin. Meillä on nyt käytössä kaikuluotain, kun eilen ostimme siihen laitteeseen akun. Sitten ostin vielä Tokmannilta Rapalan Minarin, joka soveltuu ruohikkoon, jossa ne hauet on. Joka tapauksessa tuollaiset retket ovat virkistäviä ja jos tulee kalaa, niin se on vain bonusta. Katsoin You Tubesta, miten syyshaukea pyydetään: ruohikosta ja sen reunasta. Katsoimme Sirniössä Hitchkockin Takaikkunan, kun se tuli televisiosta. 

Raimo on viikossa kolmena päivänä töissä, niin ehdimme käydä siellä Sirniössä sitten useamminkin. Ostin Jyskistä myös sellaisen modernin näköisen sohvapöydän sinne Sirniöön.

Olin eilen baletissa. Tunti ei tuntunut erityisen raskaalta. Jatko kolmonen on tuntia aikaisemmin. Käytävältä kuuluikin jo se loputon kälätys: minä ja minä ja minä, kun rouva kaikkitietävä ja eräs muu siirtyivät jatko kolmoseen. Kerran ehkä noin viisi vuotta sitten kyseinen henkilö tuli mulle sanomaan kärkitossutunnilla, että ehkä sun kannattaa kiinnittää niihin aukikiertäjiin todellakin enemmän huomiota. Silloin mulla kilahti , että mikä hän on mua neuvomaan. Nyt se episodi tuntuu ihan naurettavalta, kuten muutkin episodit. Sitten ihmetytti myös se, että opettaja joka tunnin alku mainitsi, että rouva x ei nyt pääse tunnille, tai missä rouva x on tai vastaavaa. Olin suorastaan vaivaantunut.

Koronarajoituksia aletaan purkamaan nyt, koska rokotuksia on annettu riittävästi. Korona jää  pysyvästi väestöön ja tehosterokotuksia annataan sitten samalla tavalla kuin influenssa rokotuksia. Tässäkin blogissa on eletty koronan ohessa 1,5 v. Koronaan on koko maailmassa kuollut 4600000 ihmistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti