maanantai 24. toukokuuta 2021

Syntymäpäivät

 Sää on ollut viileä jo viikon ajan. Viikonloppuna ei mitään erikoista.

Pojat eivät sitten menekään metsänistukseen Posiolle , koska ovat saaneet työtä täältä. Soitin sitten MHY:lle, että istuttavat sen metsän. Toisaalta hyvä, niin mun ei tartte huolehtia tästä tämän enempää.

Tänään on syntymäpäiväni ja juhlat pidettiin täällä kotona Sirkkelitiellä. Mulle oli tilattu kakku. Katoimme pöydän olohuoneeseen, yleensä olemme kattaneet pöydän keittiöön, kun on ollut juhlia. Nyt oli kattaus sitten salin puolella. Sitten tilasimme vielä pizzaa. Mulla on sellaisia ruusukuvioisia kahviastiastoja, joissa on kullanväriset reunukset. Asetit ovat myös samasta sarjasta. Ostin niitä joskus kymmenen vuotta sitten , kun tiesin, että juhlia on tulossa. Nyt on myynnissä enää vaan mukeja. Pidän sellaisesta kauniista jutuista ja blingblingingistä. Soitn vielä viulumusiikkia levysoittimella ( huom. vinyyliltä ) ja soitin vielä yhden kappaleen viululla. Mulle laulettiin Happy Birthday to you.

Sain syntymäpäivälahjaksi ammattilaisviulumikrofonin. Sen hinta on jotain 500 E. Olen ollut aika tyytyväinen äänityksiini ja sen täytyy olla todella hyvä, kun on noinkin kallis. Katselin tuollaista alkuvuodesta ja se vaatii kyllä äänikortin , että on työläänpi kuin suoraan kännykkään taltiointi. Jos kuvaan soittamista, niin se vaatii kuvan ja äänen käsittelyn erikseen. Äänikortti on nyt lainassa.

Olen taas viulistina kehittynyt paljon. Aloin opetella ulkoa erästä Bachin kappaletta  ja se opetta paljon. Opettelinhan yhtenä vuonna italiaksi erään laulun sanat. Tämä on vähän samaa, mutta tässä on enemmän järjenkäyttö sallittua. Jos yhden tuollaisen nopean Bachin oppii ulkoa, niin sitten on kyllä aika pro.

Jos nyt ajattelee tätä ikääntymistä, niin jos en tietäisi ikääni, niin luulisin olevani kymmenen vuotta nuorempi kuin olen. Saattaahan sitä jonkin verran ryppyjä ja kiloja olla, mutta kroppa on hyvässä kunnossa, eikä mitää kolotuksia ole ikinä. Jaksan juosta lenkillä ja taipuisuuttakin on. Sitten olen huomannut myös henkisesti sellaisen seikan , että tunteet laimenee, mikään ei niin hetkauta suuntaan jos toiseen kuin nuorempana. Se on varmaan luonnollista. Tietysti sitä voi olla huolissaan joistain  asioista, mutta ei mitään tuuletuksia enää nähdä, kuten nuorempana. Enkä yleisin kommenttini on " ai, jaa".

Ostin perjantaina Optomedia ja se on noussut paljon ihan parissa päivässä. Sain vihjeen yhdeltä pojaltani. Optomed on oululainen yritys.

Suomalainen ja oululainen Blind Chanel sijoittui Euroviisuissa kuudenneksi. Se on hyvä sijoitus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti