tiistai 9. tammikuuta 2018

Kaikenlaista

Eilen oli balettia. Meille esiteltiin uudet sarjat. Mun mielestä aika vaikeita. Mulla oli vähän flunssainen olo. Sitten huomasin , että on tainnut vähän lihasmassaakin hävitä laihduttaessa. Sehän on varmaanikin vääjäämätöntä. Tilasin Sinun Apteekistasi neljä kappaletta starttipakkauksia. Nutriletin kukkakaali ja thaikeitto kyllästyttää jo vähän. Starttipakkauksessa on kana-,katkarapu-,juusto- ja savuporokeittoa ym. Koko kuuri tietysti kyllästyttää, mutta ajattelen niin , että olen ikään kuin armeijassa ja se kestää aikansa ja sitten on vapaa.
Tänään oli viulutunnit ja soitin Wohlfartin etydiä. Tilasin viikonloppuna Soitin Laineesta.myös uuden jousen , joka maksoi  n. 700 E. Heti huomasin , että legato oli helpompi soittaa. Hyvä viulu vaatin hyvän jousen. Tämä jousen tilaus oli vähän sattumaa,kun lähdin viemään Paesoldia ( 400 E ) jouhitettavaksi, niin se  jouhiosa tarttui auton oven väliin ja kärjestä irtosi pala irti. Liimasin sen Erikeeperillä  ja vielä varmaan jouhitutankin sen. Itse ei kannata alkaa jouhittamaan jousia, koska ne vain rikkoontuvat , olen sen todennut, kun ei ole työvälineitä ja osia. Kyllä Paesoldillakin vielä soittaa.
Niin ja onhan mulla se Höfner ollut käytössä. Se on niin hyvä , että en melkein raaski soittaa sillä. Sen puulaatu on AA ja paras on AAA. Luulin , että se on made in China , mutta se tosiaan on made in Germany. Yamaha on tehty Kiinassa. Uusi jouseni on yhden tähden jousi. Antiikkiviulut on kyllä mielenkiintoisia, mutta  uudessa on kaikki motoiltu oikein. Voisin tietysti joskus kunnostuttaa sen vaalean antiikkiviulun, en tiedä. Olin niin innoissani niistä antiikkiviuluista ja olen vieläkin.
Eilen oli pakkasta , mutta nyt on ollut melko leutoa.  Sirniössä on jotain papereita , joita tarvitaan veroilmoitukseen. Sielläkin olisi siis käytävä lähiaikoina.
Luulenpa , että nyt ne ostelut saa riittää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti