keskiviikko 15. heinäkuuta 2015

Tähtitiedettä

Minun pojathan on innostunu tuosta kehonrakennuksesta ja minusta tuntuu , että se menee ihan tieteelliseksi koko touhu. Siis ei tosiaankaan riitä , että käy siellä salilla jotain tekemässä ja sitten ne lihakset kasvaa. Niin minä ainakin olen luullut. Ne opiskelee ensin You Tubesta harjoitukset ja sitten vielä ravitsemustiedettä tosi tarkkaan. Siis , että paljonko hiilihydraatteja ja proteiineja pitää syödä ja monenko aikaan. Sitten vielä syövät jotain jauheita ja liemiä. Sitten mun pitäisi kantaa kaupasta kaikki herkut näille herroille. Ei mun rahat riitä moneen kiloon sisäfilepihvejä.  Ostan kuitenkin aina kananmunia ja tonnikalaa monta purkkia. Yhteen aikaan piti tuoda sitä maitorahkaa, mutta jostain syystä sitä ei ole nyt tarvinnut ostaa. On se menny ihan hifistelyksi tuo syöminenkin. Akikin on nyt ruvennu niin asiantuntijaksi ja vähän aikaa sitten oli sellainen kukkakeppi. Jotenkin mulle tulee sellanen olo , että enkö osta muka kunnon ruokaa. Sitten ne pojat paistaa niitä kananmunia isoja kekoja , mutta ite söin keväällä niin paljon kananmunia, että vähän tökkii. Sitten ne sekottelee niitä coktailejaan. Minä sekottelen niitä Nutriletteja.
Muistan , kun kotona valitin ruoasta, niin äitini sanoi, että mistä mulla ne herkut täällä korvessa on. Kalaa oli paljon , siis aina sitä kalaa , "kalapottuja" . Se on keitettyä kalaa ja perunaa ja sipulikastiketta. Joku sanoi, että teillä on aina vain sitä kalaa. Sehän oli itseasiassa  hyvä ruokavalio. Jännästi kääntyy asiat päälaelleen, siis monet asiat on kääntyny elämässä päälaelleen.Mitäs vielä oli : suolakalaa,savustettua kalaa,  kuivattua kalaa, paistettua kalaa, "kalavelliä" ( oiskohan se joku lappilainen ruoka , että se perunat ja kala suurustettiin jauhoilla ). Kun olin pieni niin joskus paistettiin särkiä pellillä, että niistä tuli ihan rapeita, niin oli niin kuin sen ajan sipsejä. Kalakukkoakin vielä oli.






Kuva: Toipilas


Muppe leikattiin, mutta mitään vierasesinettä ei löytynyt. Jotain kudosta leikattiin pois. Koira piti peitellä nukkumaan leikkauksen jälkeen, mutta tässä se päätti lähteä uutterasti lähteä liikkeelle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti