maanantai 1. kesäkuuta 2015

Koulut loppuivat ja huolia

Lauantaina oli päättäjäispäivä. Olimme Riinan juhlassa . Riina soitti bassoa esityksessä "Kolme cowboyta ratsastaa". Akin keskiarvo oli 8,5 .Riinalla oli myös hyvätodistus. Perjantai oli vaikea , koska jo monen päivän tytär on kiusannut mua syömälakolla. Sanoi, ettei ole syönyt koulussa kuin vain salaattia. Oikein keksi , että tässä on nyt joku hyvä kiristyskeino. Soitin jo koululääkärille että , mitä tämä tarkoittaa. Koululääkäri sattuu olemaan syömishäiriö polilla . Hän kyllä ymmärsi, että kun se huoli herää, niin se pitää lopettaa heti alkuunsa se ruoalla pelailu. Jos vanhemmat ei onnistu siinä, niin viedään osastolle nenämahaletkuun. Perjantaina olin ihan hädissäni, että tämmönenkö tässä nyt on otettava vastaan. Sitten se tyttö alkoi kiristää, että haluaa kanin, muuten ei syö . Minä olin ihan ihmeissäni, että mikä kani, mutta sitten katsoin netistä , että kyllä niitä kaneja on lemmikkinä. Ja ovatkin tosi söpöjä. Tavallaan itsekin kiinnostuin niistä, että sanoin Riinalle , että menään vaan eläinkauppaan katsomaan niitä. Mitenhän ne koira ja kani sitten tulisi toimeen keskenää.? Syömishäiriö oli sitten vissiin unohtunut, kun Riina teki eilen meille mantelikalaa, perunamuusia ja marjasmoothieta.
Sitten lauantaina oli taas murheensa , kun Aki ei tullut kotiin , kuin vasta puoli kaksi. Kyllä tiedän , että jengi oli mennyt keskustaan ja jotkut oli ostanut alaikäisille alkoholia. Poika oli juonu. Se sanoi, että kaikki ysiluokkalaiset on päissään.  On siellä huumeitakin liikkeellä.Sitä peliähän se on pitänyt , että lähteen perjantaina kolmenaikoihin ja tulee myöhään kotiin. Olen minä arvannut jo tämän vuoden , että jotain sellaista siellä on meneillään , että jostain saadaan alkoholia. Kyllä se poika sanoikin , että ketä ne on , mutta ei kai niitä voi ilmiantaa. Olimme tietenkin vihaisia . Ja poika lupasi lopettaa. Sanoin , että kotiintuloaika 10.00.
Olen harjoitellut viululla. Pitäisi tehä yks hame.
Riina sitten lopetti se ratsastuksen . Me ei ruveta enää houkuttelemaan ja kai se sitten ei ite halua sinne, ei tarvi. Riinalla on  WII fit peli ja juoksin siinä 10 min , 2800 m.Hyvä peli.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti